Hamilelik, Sağlık,

Hamileliğin 2.Ayında Nelere Dikkat Edilmelidir?

İlk ay olduğu gibi hamileliğin 2.ayında besin değeri yüksek gıdalar tüketmeye, kalbe yararlı gıdalardan oluşan dengeli bir diyet izlemeye ve bol su içmeye devam edin. Sık ve az öğünlere devam edin.

  • Bu ay bebeğinizin beyni ve sinir sisteminin gelişimini desteklemek için ihtiyacınız olanlar: folik asit, esansiyel yağ asitleri, B vitaminleri, bakır, kalsiyum ve çinkodur. Protein ve lif ihtiyacınızın bir kısmını soyadan karşılayabilirsiniz. Sisteminiz tarafından üretilen kan hacminin artması için yeterli miktarda B6, B12, folik asit, C vitamini, E vitamini, kalsiyum, bakır ve demir alın.
  • Sabah bulantılarınız olabilir, bunu en aza indirmek için gece yatmadan önce düşük yağlı bir şeyler atıştırmanızı tavsiye ederiz.
  • Tüm vitaminleri tek tek bulmak çok zor olabilir, bu nedenle piyasada birçok multitamin preparatı satılmaktadır bunlardan herhangi birini alabilirsiniz. Ancak şunu da unutmayın bu vitaminler bazen koku nedeniyle mide bulantısını arttırabilirler bu durumda vitamin almak için kendinizi zorlamayın. Unutmayın ki ilk 3 ay bebeğiniz sizin depolarınızı kullanarak kendini idare eder, bu durumda sizin kendinizi düşünmeye hakkınız var demektir.
  • Seker tüketimini sınırlamanızı öneririz.
  • İlaç ve alkolden uzak durmaya ve günlük kafein tüketiminizi sınırlandırmaya devam edin.
  • Egzersizlere düzenli devam edin. Egzersiz neden bu kadar önemli? Çünkü kaslarınızı güçlendirmek, ağrıyan eklemlerinizi yatıştırmak, sırt ağrılarınızı azaltmak, kabızlığı önlemek, duruşunuzu düzeltmek ve genel sağlık durumunuzu iyileştirmek için egzersizlere ihtiyacınız var. Ayrıca bedeninizdeki kasları çalıştıracak egzersizler yaparak memelerinizin sarkmasını önleyecektir, destekleyici sütyen de kullanabilirsiniz.
  • Bebeğinize iyi bakarken kendinizi de ihmal etmeyin. Cildiniz için düzenli olarak nemlendirici kullanmakta fayda var. Akneniz varsa bu aylarda ilaç kullanmayın.
  • Gebeliğin ilk aylarında olduğu gibi bu ayda da duygu durumunuzdaki değişikliklerin normal olduğunu bilin, bu değişikliklere kendinizi hazırlayın.
  • Çok çalışmaya ara vermenin tam zamanı. Bol bol uyuyun. Bu süreci en güzel şekilde geçirebilmek için dinlenmeye özen gösterin.
  • Kendinize iyi bakın. Soğuk algınlığına yakalanmamak için evinizdeki ve çalışma ortamınızdaki hijyenik koşullara dikkat edin, hapşırmaya başlarsanız mikropları temizlemesi için deniz tuzu içeren burun spreyi tercih edin.
  • Gereksiz röntgen ışınlarından kaçının.