Cilt Sağlığı, Sağlık,

İnsülin Direnci Saç Dökülmesine Neden Olur Mu?

İnsülin direnci pek çok hastalığın habercisi ve oluşma nedenidir.Kolay kilo almak,zor kilo vermek,karaciğer yağlanması, gut riskinin doğması,hipertansiyon, ürik asit fazlalığı,kan-yağ dengesini bozulması,kalp damar bozuklukları gibi ciddi sorunlara neden olur.

Başta meme,kalın bağırsak,prostat ve yumurtalık olmak üzere pek çok kanser hastalığına yakalanma riskini arttırır. Erken yaşlarda karşılaşılan insülin direnci ise kısırlığa,yumurtlama bozukluklarına,tüylenme problemlerine neden olur. Daha saymadığımız pek çok ciddi hastalığın temelini ve nedenlerinden birini oluşturur.

Son zamanlarda yapılan bir araştırma çarpıcı bir ilişkiyi daha ortaya çıkardı. Saç dökülmesi, 35 yaş altı 154 erkek ile yapılan bir araştırma da bu kişilerin kullandıkları ilaçlar,tansiyon,kan şeker düzeyleri, kolesterol gibi verileri incelendi ve inceleme sonucunda insülin direnci olan kişilerde saç dökülmesi sorununun normal kişilere göre 5 kat daha fazla olduğu ortaya çıkmıştır. Benzer şekilde obezitenin ve yüksek tansiyonun da saç dökülmesine neden olduğunu ispatlamışlardır.

Prof.Dr.Canan Karatay da saç dökülmelerinin genetik olmadığını, insülin direnci, omega3, D vitamini, B12 vitamini ve H vitamini olarak da bilinen Biotin eksikliğinden kaynaklandığını söylüyor.

İnsülin direncini düşürmek adına yapılacakları Prof.Dr.Osman Müftüoğlu şu şekide özetliyor;

Aşırı insülin salgılatan ve insülin direncine yol açan yiyeceklerden yani glisemik indeksi ( Gİ ) gıdalardan uzak durulması gerek.

Meyve Yemeyi Azaltın:Früktoz ( meyve şekeri )meyve şekeri fazlası,tıpkı beyaz şeker kadar zararlı olabiliyor.

Ana Öğünleri Atlamayın: Kahvaltıda çabuk emilen şeker ve beyaz unla yapılan gıdalar yerine ,kan şekerini yavaş yükselten kompleks karbonhidratlar alınmalı.Öğlen yemeklerinde sebze,et,balık ağırlıklı beslenilmeli.Akşam yemeklerinde hafif beslenmeye dikkat etmelidir.

Üç Beyazdan Uzak Durun:Tuz, şeker ve un, bu üç beyazı hayatınızdan tamamen çıkartamıyorsanız bile azaltın ve çok az tüketin.

Protein Alın:Sağlığınız için düzenli beslenmeli,bunun içinde düzenli olarak protein alınmadır.Ancak fazla alınması fayda değil zarar verir.Bunun önüne geçmek için günlük protein ihtiyacınızı doktorunuza danışarak belirlemelisiniz.

Aktif Olun:Hareket etmek vücudun insüline olan duyarlılığını arttırır. İnsüline olan duyarlılığın artmasıyla kan şekeri seviyesi düşer.Böylece pankreas bezinde yeniden insülin yapımına gerek kalmaz.