Direksiyon eğitimine başlamadan önce psikolojik olarak kendimizi hazırlamak ve kendimize güvenmek uygulanması gereken ilk kuraldır.
Direksiyona geçtiğimizde , her şeyin bizim elimizde olduğunu ve bunun için öncelikle aracın özelliklerini bilmemiz gerektiğini de unutmamalıyız. Çünkü , iyi bir sürücü aracı ile yol boyunca iletişim halindedir.
Direksiyon eğitimine başlamadan önce , ilk olarak kemerimizi takmalı ve el freninin çekili olduğundan emin olmalıyız. Çünkü acemiliğin verdiği heyecan ile bir anlık paniğe kapılarak bir yere çarpmamız muhtemeldir. Bunların önlemini en başından almalıyız. Sonrasında , aynalarımızı en uygun konuma getirmeli ve alınabilen en geniş açılı görüşü yakalamalıyız. Dikiz aynaları şoför için en önemli ekipmandır. Bu yüzden , sürücü koltuğuna oturur oturmaz dikiz aynalarının doğru konumda olup olmadığına bakmalıyız.
Sürüşe başladıktan sonra , eğitmenin size sunacağı çeşitli yollar vardır ve eğitmeniniz bu yollarda nasıl davranacağınızı size söyleyecektir fakat öncesinde bizler de bir kaç öneri yapmak istedik.
İlk olarak , eğitmeninizde de pedallar mevcut olduğundan hiç bir durumda paniğe kapılmayın. Sizin yapmanız gereken , eğitmene pedal kullanım şansını vermemek olmalı..
Direksiyon Dersinde En Çok Yapılan Kural Hataları;
Düşük viteste aracın bağırmaya başlamasından sonra vites yükseltme seçeneğini kullanırız ve hızımız artar. Fakat sınav esnasında denetmenlerin en çok dikkat ettiği konuların başında hız gelir. Vites yükseltip hızlanmak yerine , ayağımızı gazdan çekip aracın devrini düşürmek ve standart hızda devam etmek daha makul bir seçenektir.
Bir diğer örnek , yüksek hız ile girilen virajda paniğe kapılıp frene basmak. Bu yapılan intihar girişimi ile eşdeğerdir. Çünkü yaptığınız frenleme aracın yoluna dönmesi için bir engeldir. Yapılacak en makul şey , ayağımızı gazdan çekmek ve direksiyon hakimiyetini kontrol altında tutmaktır. Gerekirse virajın ortasında tekrar gaza basılarak aracın kendisini toparlaması sağlanır.
Son örneğe gelecek olursak ; kavrama kuralı. Sürücü sınavında en çok sorun yaşadığı durum rampada yapılan bu aşamadır. Sürücüler aracı geriye kaçırmadan hareket ettirmek isterken stop ettirebildiğinden dolayı , sonraki aşamalar için moral bozukluğuna neden olabiliyor. Bu durumda en kısa yol aracı dinlemektir. Motordan yükselen ses size ne zaman hareket edeceğinizi ve gazı hangi şiddette ayarlayacağınızı söylemektedir aslında. Motor sesi yükselmeye başladığı zaman debriyajı rahat bırakmalı ve gaz pedalına yüklenmelisiniz. Böylece araç geriye kaçmadan kolayca yoluna devam edecektir.
Kısa bir püf noktaya değinecek olursak , bu işlemi el freni ile yaparsanız , aracınız asla geriye gitmeyecektir.