Antetli kağıtlar, firmaların özel yazışmalar sırasında kullandığı özel tasarım kağıtlardır. Antetli kağıtların kullanılması firmayı daha profesyonel gösterecektir. Özel tasarımlara sahip bu kağıtları şirket içi ya da dışı her türlü yazışmalarınızda, fiyat tekliflerinde de kullanılabilir. Firmaya ya da markaya özel hazırlanan tasarımlı antetli kağıtlar reklam için de kullanılabilecek uygun bir araç olabilir. Özellikle dış çevrenizle ilgili yazılı iletişimlerinizde resmiyetinizi bu logonuzu taşıyacak olan tasarımlı antetli kağıtlar ile arttırabilirsiniz.
Antetli kağıtlar üzerinde müşterinin isteği doğrultusunda firmaya ait bilgiler kullanılır. Adres ya da firmaya ait bazı bilgiler aynı zamanda firma hakkında bilgilerde vermektedir. Yazışmalar sırasında kolaylık antetli kağıtların kullanılması büyük bir kolaylık sağlar.
Antetli Kağıt Tasarım Aşamaları
- Antetli kağıt tasarımı için gerekli dokümanlar (resim, metin, logo vs)
- Grafik tasarımı tarafından kreatif fikirler
- Fotoğraflar ve metinleri amaca uygun tasarımlar ile ambalaj tasarımlara dönüştürülmesi
- Mail ile ilk renkli çıktının gönderilmesi
- Revizyonların ardından antetli kâğıt tasarımda bir adet maketi
- Yazılı onaydan sonra matbaa işlemleri
Antetli Kağıtları Nasıl Tasarlanmalı?
- Firmayı yakından tanınmalıdır. Firmaların istekleri dikkate alınmalı ve gerekli olan bilgileri edinilmelidir.
- Müşterinin uygun gördüğü kağıt çeşidi, gram gibi nitelikleri tespit edilmelidir.
- Antetli kağıdın üzerinde bulunan bilgilere müşteri ile birlikte karar verilmelidir.
- Son aşama olarak ta firmanın profesyonelliğine yakışır tasarımlar sunulmalıdır.
- Firma herhangi bir logo, resim ya da amblem gibi tanımlara sahip değilse, gerekli olan firma imajını en iyi şekilde kazandırılmalıdır.
Kartvizit Tasarımı ve Süreçleri
Kartvizitler firmaların kimliğini ve çalışanların unvanını dışarıda temsil eden en önemli materyallerdir. Pratik bir tanıtım belgesi olan kartvizitlerin doğru bilgilerle ve tekniklerle donanmış olması gerekir. En iyi reklam aracı olarak görülen kartvizitler beraber çalışmayı düşündüğünüz birey veya firmalara karşı ciddiyet ve güven aşılmalıdır. Kartvizit üzerinde yazılan bilgiler kadar tasarımları da etkileyici ve akılda kalıcı olmalı. Amacınızı en iyi yansıtan bir kartvizit işiniz kadar doğru müşterilerinde size geri dönüşümünü sağlayacaktır. Genellikle 5,5 x 8.5 cm ebatlarında ki bu tanıtım evrakına ne kadar çok sahip olursanız o kadar kişi sizden haberdar olacaktır.
Kartvizitler için sadece küçük bir tanıtım kartı olduğunu düşünmek yanlıştır. Kartvizit tasarımları firma ya da kişilerin profesyonel duruşunu destekler. Bu yüzden kartvizit tasarımı da önemlidir.
Kartvizit Tasarım Aşamaları Nasıl Olmalıdır?
- Kartvizitinizde kullanılmasını istediğiniz materyalleri belirlemek (metin resim iletişim bilgileri vs)
- Vektörel logo ( Fh9, Fh mx, Corel Draw, Adobe Illustratör )
- İstekler doğrultusunda eskiz çalışmaları
- Sunum için ilk renkli çıktı
- Onay
- Ve matbaa aşaması
- Kartvizit Basım Seçenekleri
- Tek yön parlak selefonlu
- Çift yön parlak selefonlu
- Çift yön ve tek yön mat selefonlu
- Tek yön ve çift yön kısmi laklı
- Tek yön ve çift yön tuale fantezi
- Tek yön kabartmalı (gofreli)
- Gümüş ve altın yaldızlı
- Özel kesim
- Tek yön simli
- Tek yön flok baskılı
- Hologramlı
- Lensli
- Ve sadece tasarımlar gibi kartvizit baskı seçenekleri bulunmaktadır.
Kartvizitleri Nasıl Tasarlanmalı?
- Müşterilerinize çok zengin bir Kartvizit yelpazesi sunmalısınız.
- Müşterinizin isteklerini en uygun seçeneklerle tasarlamalısınız.
- Firmaya ait bilgileri öğrenir ve doğru şekilde metinlemelisiniz.
- Farklı beğenilere göze alarak alternatifli tasarımlar sunulmalıdır.
- Kaliteli malzeme, grafik tasarım ya da profesyonel çekimler kullanılmalıdır.