Tanıtım ve reklamın ilk adımı, afiş ya da poster gibi görsel yayınlardır. Çok uzun yıllardır kullanılan bu yöntem günümüzde de geçerliliğini sürdürüyor. Her ne kadar televizyon, bilgisayar ve akıllı telefon gibi teknolojik cihazlar afiş ve posterlerin önüne geçmiş gibi görünse de yinede orijinal tasarımları kullanmaya devam ediyoruz.
İnsanların ilgilendikleri konu ile ilgili mutlaka bilgi alabilecekleri resimler ya da yazılar görmek istiyor. İlk anda dikkatlerini cezp etmek, bilgi vermek ve davet edebilmek çok önemli. Aynı şekilde tanıtım sahipleri içinde olması gereken bir diyalog. Poster ve afişlerin anlattıkları ile kurulan iletişimler, eserlerle kişileri bir araya getiren en iyi yoldur. Bu yüzden resmi ve özel tüm kuruluşlar
afiş ve poster gibi iletişimleri kullanma ihtiyacı duyar. Sadece radyo ve televizyon gibi yayınlar beklenilen sinerjiyi sunamaz. Afiş gibi anlatımlar ise insanlarla daha yakın ilişki kurabilmektedir. Elbette ki sadece bir afiş ya da postere sahip olmak yeterli değil, tasarımın çok iyi olması ve konuyu en iyi şekilde anlatabilmesi gerekiyor. Dikkat çekmeli, mesajı verebilmeli ve doğru bir başlık kullanılmalı.
Afiş Ve Poster Tasarımı Nasıl Olmalı?
- Verilmek istenen mesajı anlatabilmeli. Afiş tasarımının en önemli kuralı budur ve bu mesaj afişin tam ortasında olmalı.
- Afiş tasarımının en önemli ikinci kuralı ise dikkatleri üzerine çekebilmektir. İyi bir afiş, önce dikkat çekmeli ve vermek istediği mesajı anlatabilmelidir.
- Afişte kullanılan yazı ya da baskı teknikleri estetik olmalı, ilgi uyandırmalı ve ilk bakıldığında kendini okutabilmeli.
- Konuya uygun olarak ilgi uyandıran resimler, renk tonları ve parlaklık gibi detaylar kullanılmalı.
- Doğru bir afiş tasarımı amaca daha kolay ve kısa yoldan ulaşmayı sağlar. En mükemmel eserler ya da davetler bile doğru anlatımı yakalayamadığın da amacına ulaşamayabilir.
4 Adımda Afiş Ve Posterler Nasıl Tasarlanmalıdır?
- Konuyu tanımlayabilmek için mesajı en iyi şekilde anlamak bizim için çok önemli. Bu yüzden konu ile alakalı tüm bilgileri toplanmalı ve anlatılmak istenen konu yönünde gerekli olan bilgileri doğru yerleştirilmelidir.
- İkinci aşamada ise anlatılmak istenen için mükemmel bir mesaj oluşturmak ve ilgi çeken bir başlık bulmak yer alıyor. Bu aşama aslında afişin kalbi gibidir. Ana fikrin kusursuz bir şekilde anlatılabilmesi ve mesajın herkese ulaşabilmesi için başlığın dikkat çekici olması tercih edilmelidir.
- Konuyla bir bütün olması gereken fotoğraf, grafik ya da benzeri görsel unsurların akılda kalıcı olmasına, düşündürmesine ve davetkar olmasına önem verilmelidir.
- Müşteri memnuniyeti ve farklı beğeni risklerini göze alarak alternatifli tasarımlar sunulmalıdır.